VOLLERUP JAGTFORENING

Fotoalbum

NOVEMBERJAGTEN

Lørdag, den 14 november 2009

Efter en hel uge med regn hver dag var det endelig tørvejr. Ca- 40 jægere var mødt til parolen og 6 klappere - de er jo uundværlige ved en god jagt. Der blev blæst inden formanden tog ordet.

Formanden bød velkommen og orienterede om dagens program og hvem, der var holdledere samt om sikkerhedsregler og hvad der måtte skydes.

Såter - før frokost:
Storskoven/Ludvigsens sø
Rørmosen
Vestermarken

Frokost
Under frokosten solgte formanden et spil kort til købelystne gæster og medlemmer - her var ikke spor af finanskrisen 😀
Blandt de mange gevinster vandt Henrik Bladt 1. præmien, som var et rådyr.

Såter - efter frokost:
Oggersøen
Opa's skov

Ved paraden kunne en tilfreds formand gøre status og takkede hundefolkene, klappere og skytter for en god indsats. Vore dygtige hornblæsere blæste for de mange forskelligartede nedlagte vildt - 21 stk. - VILDT FLOT !!

2 sneppe
1 råvildt
4 ræv
3 hare
7 fasan
1 and
1 due
1 bekasin
1 krage

I alt 64 ben.
Bengætvinder var: Henrik Bladt

Formanden takkede for en god dag - en speciel tak til hornblæserne - Jørgen Schmidt, Hans Petersen, Truels Beier, Gynther Meyenburg  og Chrisitan samt til vores chauffører Jens Lorentzen og Theodor Schmidt for transport mellem såterne.

15 havde tilmeldt sig spisningen i forsamlingshuset kl 19.00.

Næste foreningsjagt er Decemberjagten - den 12. december 2009.

Der er endnu ingen billeder i fotoalbummet.